30 יוני
fb fb


 

החודש בחרנו להכיר לכם אחת הבלוגריות הותיקות והמצליחות
בזירת היופי והתוכן הישראלית - קורין סוויסה.
יש לה הרבה תובנות ביוטי ונקודות מבט משעשעות ושנונות על החיים,
היא מצלמת ומצטלמת בכישרון רב ועל החוש האסתטי שלה אפשר לדבר שעות...

בואו להכיר את סודות ההצלחה של הריסים והרסיסים!

 

 

מי אני ומה שמי ? 

קורין סויסה, בעלת הבלוג הותיק ריסים ורסיסים

 

איך נולד הבלוג שלך ? 

לפני כמעט 8 שנים חלפה לי מחשבה להתחיל לעסוק באיפור. עברתי קורס איפור שנים קודם ולא עסקתי בזה.

מאחר וקשה לעשות שינוי כ"כ דרמטי, החלטתי לפתוח בלוג וערוץ יוטיוב, בהשראת קנדי ג'ונסון, שהיתה הראשונה שנחשפתי לתכנים שלה ביוטיוב. צילמתי סרטון אחד בלבד בזמנו, לפני כ-7 שנים, ולא אהבתי את התוצאה, כך שהחלטתי להשאר עם הבלוג בלבד.

המטרה של הבלוג היתה בעיקר לשמש לי כמעין "שוטר" כי אצטרך לתת דין וחשבון לגבי העבודות שלי וההתקדמות שלי.

תוך חודשיים שלושה כבר הבנתי שאני פחות אוהבת לאפר, אני יותר אוהבת להתאפר, ומאוד אוהבת לכתוב על זה, ויותר מזה, מאחר והבלוג שלי היה בין הראשונים בתחום בישראל באותה תקופה, גיליתי שממש תוך 2-3 חודשים יצרתי סוג של מפלצת. היתה דרישה מטורפת לתכנים מהסוג הזה, שלא היו נפוצים בארץ עד אז.

ממש לא מזמן חלקתי מונית עם אחת היוטיובריות הצעירות בארץ, שסיפרה לי שהיא היתה יושבת מול הבלוג ולוחצת על כפתור "רענן", לבדוק אם פרסמתי משהו חדש, שהיא ממש חיכתה לפרסומים שלי, כי בזמנו לא היה מקור תוכן אחר, רק הבלוג שלי. חייבת לציין שעדיין, גם כמעט 8 שנים אחרי, זה מפתיע ומרגש אותי.

זנחתי את המחשבות לחזור לאפר, והתמקדתי בכתיבה וצילום לבלוג, דברים שאני נהנית מהם עד היום.

 

איך הגית את שם הבלוג ? (השם הכי שווה! מערכת גילטי)

אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול. ברגע שהחלטתי לפתוח את הבלוג, שיתפתי חברה שעבדה איתי בזמנו - עמית. אהבתי להתייעץ איתה ולשתף אותה בדברים חדשים, כי יש לה אנרגיות מדהימות וגישה מאוד חיובית לחיים, ואלו האנשים שלדעתי כדאי לשתף ברעיונות חדשים. אנשים שיעודדו ויתנו רוח, במקום למצוא סיבות למה לא.

בכל אופן - באחת ההפסקות בעבודה ישבנו במדרגות של הבניין. מקום קטן ודחוס ולחלוטין לא מעורר השראה :), והתחלנו להריץ מילים שקשורות לביוטי, ולנסות לעשות שילובים ביניהן. באופן אישי אני אוהבת את המילה ריסים. אני פשוט אוהבת ריסים ולכן גם את המילה, ועמית זרקה את המילה רסיסים, וכך נפלה ההחלטה על ריסים ורסיסים, כשהמחשבה היתה שהמילה ריסים תקשר את התוכן בבלוג שקשור ישירות לביוטי, והמילה רסיסים תשקף מעין "רסיסים מהחיים", תכנים קצת יותר אישיים, שאני משלבת בין התכנים היותר מקצועיים בבלוג.

 

עבור מי את יוצרת תוכן? 

קודם כל עבורי. משתדלת לכתוב על דברים שאני אוהבת, או דברים שאני מיישמת בעצמי.

הרבה פעמים שואלים אותי למה אני לא כותבת על מוצרים שלא אהבתי בכלל, וז החלטה שקיבלתי בשלב מאוד מוקדם של הבלוג. יש לי זמן מאוד קצוב לעבודה על הבלוג (כן, זו עבודה...), ואת הזמן הזה החלטתי שאני רוצה להשקיע במה שאני אוהבת ולא במה שאני לא אוהבת, מתוך גישה כללית לחיים של לתת מקום לדברים שעושים טוב ולא לדברים שלא עושים טוב.

זו הסיבה שאפשר למצוא המון סקירות של מייקאפים למשל, כי אני פשוט אוהבת מייקאפים :)

אני גם משתדלת לכתוב בסקירה דברים שהיה מעניין אותי לדעת אם הייתי מחפשת סקירה.

ואח"כ - לאחר הכתיבה - התוכן פונה לקהל שהוא בעיקר נשים (אבל לא רק. אני מקבלת גם פניות מגברים פרטיים או מאפרים), בגילאים של 16-60. טווח הגילאים בבלוג שלי באמת רחב, בעיקר בכל מה שקשור לתכנים של איפור, כאשר תכנים של טיפוח, מן הסתם מעניינים קהל בוגר יותר, כי אני כותבת מתוך החוויה האישית שלי.

 

 

מה סוד ההצלחה שלך ? 

תשוקה, בראש ובראשונה. יש בי תשוקה אמיתית לתכנים שאני מעלה בבלוג וברשתות החברתיות, ואני חושבת שזה בא לידי ביטוי בסופו של דבר.

אותנטיות - תמיד תמיד אכתוב על מוצרים שניסיתי בעצמי, מתוך החוויה האמיתית שלי, ותמיד אכתוב את האמת. אני גם חושבת שאני כותבת לאשה העסוקה. כי יש לי הרבה מאוד טיפים "מקצרי דרך" נקרא להם, או טיפים שימושיים לאיפור מהיר, כי גם אני בעצמי לא משקיעה באיפור יותר מ-10 דק. אני האשה העסוקה שאני כותבת לה ועבורה.

נגישות - אני כותבת בשפה פשוטה יחסית, אבל מאוד מאוד מפורטת (עד כדי חופרת), כך שכל אחד ואחת יכולים למצוא את הפרט הספציפי שהם מחפשים.

זמינות - אני בדר"כ משתדלת להיות זמינה לשאלות אישיות. אני מקבלת המון מיילים ושאלות, ומשתדלת לענות לכולם בתשומת לב.

 

איך את מתארגנת לצילומים של לוקים ומוצרים?

פשוט מתארגנת לעבודה בבוקר :)

האיפורים שעליי, עם מוצרים שאני מנסה, הם באמת בדר"כ רגע לפני שאני יוצאת לעבודה. אני לא מפיקה צילומי פנים במיוחד לבלוג, וככה אני אוהבת את זה. זה באמת האיפור היומיומי שלי, שהוא בדר"כ פשוט, לא עמוס במוצרים, במיוחד לאישה העסוקה (כמוני). מה שהכי חשוב בעיניי בצילומי פנים זו התאורה. אני משתדלת להצטלם בתאורה טבעית, כדי להביא את הצורה שבה המוצר נראה על העור בצורה הכי אותנטית, ואיך שהוא נראה באמת, ובתאורה מלאכותית זה לא כך.

צילומי מוצרים אני מחלקת לשניים - יש צילומים מתוכננים מראש ויש ספונטיים. הספונטניים, מן הסתם, מצולמים עם "מה שיש בבית", וצילומים מתוכננים מראש - בדר"כ אני מגלגלת לי בראש קונספט שאני רוצה להעביר, ואז בוחרת אביזרים מתאימים לצילום.

אני ממליצה לקרוא את הכתבה שהכנו יחד עבור אתר גילטי על טיפים לתמונות באינסטגרם. יש שם עוד טיפים לצילומי מוצרים.

 

טיפ שלך לעוקבות שמעוניינות לשדרג את הנוכחות הדיגיטלית שלהן?

1. הטיפ הראשון נובע מתוך השאלה - קודם כל להיות נוכחות. אני בעצמי חוטאת מדי פעם ב"העלמות" מהרשתות החברתיות, וזה בהחלט משהו שגם אני, כמישהי שהיא ותיקה בתחום, מנסה ליישם ולהיות נוכחת יותר.

2. אותנטיות. לא לנסות לחקות אחרים. פשוט להיות מי שאתם. רואים את זה. מרגישים איזה תוכן מאולץ ואיזה תוכן בא בטבעיות.

3. לקבל השראה מאלו שעשו את זה - בכוונה הכנסתי את הסעיף הזה מיד אחרי סעיף האותנטיות. נכון - אני תמיד ממליצה להיות מי שאתם, אבל אני כן חושבת שכדאי לקבל השראה מאחרים, לא להעתיק כמובן, אלא לקבל השראה. זה פותח את הראש והמחשבה. השראות נמצאות בכל מקום - באינסטגרם, בפייסבוק ואני בעיקר אוהבת את פינטרסט להשראה.

4. לפרגן לאחרים. כל מילה מיותרת. אני בעד לפרגן כמה שיותר, זה מוסיף זוהר לפנים.

5. פרופורציות  - אנחנו חיים בעולם שהוא מאוד ויזואלי, והתמונות ברשתות החברתיות מעבירות מסר של "אצלי הכל מעולה". הכל פאן במקסימום. אבל החיים הם לא באמת כאלו. אל תשליכו על החיים שלכם מתוך מה שאתם רואים בפידים של אנשים אחרים. אלו לא באמת החיים שלהם. אלו הם רגעים בחיים, שנבחרו בפינצטה, כדי להציג מצג מסויים שבעל הפרופיל רוצה להציג. פרופורציות זה חלק מאוד מאוד חשוב. יש מחקרים שמוכיחים שאנשים שנמצאים הרבה ברשתות חברתיות במקום של השוואה תמידית מול אחרים, מועדים יותר למצבים של דכאונות, אז למה לכם? הפיד שלכם יותר ירוק, ואם לא - צילום של עץ דקל תמיד בא טוב ובזמן...

 

 

על איזה מוצר ביוטי/ הרגל טיפוח לא תוכלי לוותר?

טיפוח - חייבת להסיר איפור בלילה. לא מדלגת על אף שלב בטיפוח, הכל כולל הכל - סרום, קרם לחות, קרם הגנה, סרום עיניים, קרם עיניים. בלילה מוצרים עשירים ומטפחים, בבוקר מוצרים דקים וקלילים שיתמכו בהנחת האיפור לאחר מכן.

איפור - לא מוותרת על מייקאפ ומסקרה! מאוד אוהבת מייקאפים, קונסילרים וכל מה שקשור לבסיס האיפור. הנראות של העור חשובה יותר מכל צבע שיונח אח"כ מעל. מסקרה פותחת את העיניים ומעירה את הפנים. בלי מסקרה אני מרגישה שאני נראית עדיין חצי ישנה.

מתוך המייקאפים החדשים שניסיתי לאחרונה בסדרת המייקאפים שלי אני אוהבת את המייקאפ אינפליבל של לוריאל למראה מאט וכיסוי יפה, מייקאפ פיט מי לומינוס של מייבלין ומייקאפ סרום של פלורמר - שניהם למראה מואר יותר, שיתאימו גם לעור בוגר יותר.

מאוד אוהבת את ההיילייטר רודאו דרייב של OFRA - מניחה ממש מעט מתחת לסומק ועל קצה האף (במתינות),

ולא זזה בלי לפחות שפתון נוזלי עמיד אחד של OFRA, בדר"כ יש לי 3 בתיק בכל רגע נתון, גם עכשיו :), וכשנסעתי לחופשה של 3 שבועות לא מזמן - אלו השפתונים היחידים שלקחתי איתי.

בישום - אני ברמנית בשמים :) כל יום קוקטייל אחר... בושם מולקולה 1 או 2 הוא הבסיס שלי לכל בושם. אוהבת עכשיו במיוחד את ה Chloe Love, פראדה - אינפיוז'ן ד'איריס אבסולוט והנרסיסו הלבן.

 

מילה אהובה... יש הרבה:

כן. מילה פותחת ומאפשרת. אני בעד להגיד כן לרוב הדברים (אלא אם כן מישהו מציע לך סוכריה כדי להכנס איתו לרכב... אז כמובן להפעיל שיקול דעת). אי אפשר לדעת איזו דלת הכן הקטן הזה יפתח לך בסופו של דבר.

עוד מילים אהובות קשורות לרגשות חיוביים. אם אני צריכה לבחור אחת הייתי בוחרת את המילה "חמלה". יש במילה הזו כ"כ הרבה רכות, ועם זאת עוצמה, ואני חושבת שאחד מהדברים שאנחנו צריכים ללמד את עצמנו זו חמלה.

 

מילה שנואה... אוף :) לא יכולה לסבול את המילה הזו. זו מילה שיש בה יותר מקיטור רגיל. זה קיטור שמוציא החוצה מלא אוויר שלילי ויכול להדביק את הסביבה...

 

בעוד שלוש שנים... השאיפות שלי נכון למועד הראיון הזה הן בעיקר אישיות. מקווה שתהיה לי משפחה משלי.

 

מוזמנות להתרשם מהבלוג, האינסטגרם והפייסבוק של קורין.

בואו לקרוא פוסט סקירה על השת"פ של OFRA וניקי טוטוריאלס בבלוג של קורין

 

תודה רבה לקורין סוויסה - תובנות החיים שלך ורסיסי ההשראה שהרעפת עלינו מעניקים לנו השראה להמשך.

 

גליה וצוות גילטי


 
 

סל הקניות שלי

סל הקניות שלך ריק

היי!

הזינו את כתובת האי-מייל שלכם בכדי להמשיך לתהליך ההזמנה

WELCOME BACK

הזינו סיסמא בכדי להתחבר לאתר

נשמח להכיר :)

הרשמו לאתר, הצטרפו לתכנית הנאמנות שלו והתחילו לצבור הנחות בהזמנות הבאות

או