החודש אנחנו מסובבים את הזרקור פנימה וגאים לארח את
לימור פרץ 
מעצבת גרפית העוסקת במיתוג
והאישה שמאחורי פיתוח ויישום השפה האסתטית של גילטי !

טיפים יצירתיים למיתוג עסקי ואישי בפנים - חובה לקרוא !!

 

הסודות הקטנים שעושים מותגים

לא בכל יום ניתנת לי הזדמנות לעצור את מרוץ החיים ולשוחח עם הנשים המוכשרות המקיפות אותי - וואו ! יש להן כל כך הרבה דברים חכמים וחדשים לומר.

אז, הכירו את לימור פרץ, מעצבת גרפית העוסקת במיתוג על כול רבדיו ומעניקה מעטפת רחבה לבניית ולהעצמת מותגים, משלב הרעיון, החשיבה וההקמה ועד לשלב הביצוע והשימור. לימור פועלת בכול הזירות והחזיתות בו זמנית, ובונה שפות אסתטיות און ואוף ליין למותגים ולעסקים בכל התחומים.  כל זאת במקביל לזוגיות עם שלומי (היא מעידה עליו שהוא מקסים אחרי 25 שנים ביחד וזה כבר אומר הכול:( וטיפוח ארבעה ילדים - אמרנו לכם שאפשר הכול !

בשנים האחרונות לימור היא חלק בלתי נפרד מצוות ההקמה והפיתוח של גילטי ואחראית על פיתוח השפה האסתטית של האתר ועל המיתוג הוויזואלי שכולנו נהנים ממנו ביום יום. כול יוזמה חדשנית שעולה באתר עוברת דרך הפילטר העיצובי שלה כדי לשמור על אחידות המסר ולעשות לכם, קהל הגולשים, שמח ונעים בעיניים.

 

החלטנו לשתף אתכם בידע העצום של לימור ולפצח את המילה הגדולה והעמומה - מיתוג!

הנה הריאיון המלא, עם הרבה טיפים רלוונטיים לכל אחד ואחת מאתנו, כי בעידן המודרני כל אדם וכל עסק ראויים למיתוג הולם :

 

לימור יקירתי, יועצי שיווק שונים נוהגים לנפנף הרבה פעמים במילה "מיתוג" כשהם בעצם מתכוונים לעיצוב לוגו או נייר מכתבים - בואי ננסה להבין ביחד מה זה אומר באמת?

"אני שואלת שאלה אחרת, גליה, מה הוא לא מיתוג? כול דבר שאנחנו עושים, חושבים, לובשים או אוכלים הוא חלק בלתי נפרד מהמיתוג שלנו. במיוחד כשמדובר בעסקים שהם אנשים, כמו מאפרים, מעצבי שיער, קוסמטיקאיות או מעצבות גבות.

תהליך המיתוג אינו נפסק לעולם, אי אפשר לעצור. בתחום שלי אני מתחדשת ולומדת כל הזמן כחלק משגרת היום יום. במסגרת הלימוד ישנו ספר שאני אוהבת לחזור אליו של חוקר המיתוג הבינלאומי מרטין ניומאייר The Brand Gap" “ - העוסק באיך לגשר על הפער שבין עיצוב (המיתוג) לאסטרטגיה עסקית. בגדול, ההגדרה שהוא נותן למיתוג היא ש״מיתוג הוא לא מה שאנחנו חושבים על עצמנו - אלא מה שאחרים חושבים עלינו״ ובהקשר של יופי ואסתטיקה ניומאייר אומר כך, בתרגום חופשי שלנו:

"האסתטיקה היא השפה של הרגש והתחושה. בחברה המתאפיינת בהצפת מידע ובזמן מועט, אנשים מעריכים רגש. לכן, האסתטיקה יכולה להפוך סחורה ממוצעת למוצר פרימיום".

לעיתים קרובות אני משוחחת עם אנשים שחושבים שמיתוג הוא לעצב לוגו חדש ולבחור צבעים לקטלוג שלהם, חשוב לי להדגיש - לוגו הוא רק סמל, הוא תחילתו של תהליך ארוך טווח הדורש נחישות והתמדה. מיתוג הוא אורח חיים. בעולם של הצפת מותגים אנשים מחפשים שפה אסתטית אחידה וברורה שתעשה להם סדר ותרגש אותם ,אבל יחד עם זה הם צריכים לחוש קשר ונאמנות למותג.

 

כמי שממתגת עסקים שנים רבות - חשוב לי לקבל עבור הקוראות שלנו עצות זהב מהניסיון העשיר שלך : איך מתחילים?

"צריך לזכור שלא מספיק לבנות מותג רק מגרפיקה, חשוב לבנות יחסי אמון כדי שלקוחות יתעניינו במוצר שלך, בשרות שאתה נותן ובפרסונה שלך. צריך לעבוד בזה ולזכור תמיד שהחלטות הקניה של אנשים מושפעות מרגש ולאו דווקא ממידע רציונלי.

ישנן שלוש שאלות שכל עסק צריך לשאול את עצמו על פי תורת המיתוג :

  • מי אני?
  • מה אני עושה?
  • למה זה משנה?

 

בואו נערוך דוגמה לתרגיל מיתוג כזה שכל אחת ואחד יכולים לעשות בבית :

"אני מיכל, אני מעצבת גבות וריסים, אני מעניקה בטחון עצמי מחודש ללקוחות שלי ומסייעת להן להרגיש מושכות יותר, כדי שיוכלו להצליח בחיים ולכבוש את היעדים שלהן. לכן, העשייה שלי משנה!"

אני ממליצה לכולם לנסות לענות על השאלות האלה, גם אם בשלב ראשון לא תהיה לכם תשובה ל"למה זה משנה", עדיין השאלה תהדהד לך בראש והתשובה בסוף תגיע (-:"

 

מה עוד אנחנו יכולים ללמוד מסיפורי הצלחה של מותגים בינלאומיים?

"ישנה שאלה נוספת שהיא מהותית להצלחת תהליך המיתוג ולצערי לא תמיד עסקים עוצרים כדי לשאול אותה, והיא - מי קהל היעד שלי? איך מתמקדים בו? מותגים מצליחים תמיד עוסקים בשאלה הזו. אם נביט על מותג כמו "קוקה קולה" שהוא לכאורה מותג עממי שפונה לכולם, גם הוא יודע להפריד ולמקד מסרים בקהלי יעד שונים. הקהל של קוקה קולה שונה מהקהל של דיאט קולה ולכן, המסרים יהיו שונים והשפה האסתטית תותאם לקהל היעד. כאשר קוקה קולה החליטו להשיק את זירו הם כיוונו לקהל יעד גברי יותר ש"התבייש" לצרוך את הדיאט-קולה שנתפס נשי יותר במהותו.

דוגמה טובה נוספת היא המיתוג של "אפל"- אנשים לא קונים את לוגו התפוח אלא את מה שהוא מייצג : חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסה, לייף סטייל, הצלחה וכמובן את הסיפור האישי של סטיב ג'ובס, שעכשיו לאחר מותו, יצטרך לעמוד במבחן הזמן.

אנשים קונים חוויה רגשית - מי שעובד עם אפל קשה לו לעבור לפלטפורמה אחרת. מערכות הפעלה חלקות זורמות,שמעניקות תחושה קלה לעבודה, יוצרות "כלוב של זהב".

 

לימור, בואי נעניק ביחד לקוראים שלנו את העצות הטובות ביותר שאנחנו פועלות לפיהן בתחום המיתוג. קדימה, שלפו מחברות והתחילו לרשום (ולעשות...) הנה הטיפים החמים:

  • מיתוג החוצה - פרושו נוכחות מתמדת, כדי להיות מותג אתה חייב להיות כריזמטי, להציג את עצמך באופן נוכח ומתמיד.
  • מה שאחרים אומרים עליך חשוב יותר ממה שאתה אומר על עצמך. לדוגמה: מאפרת הנהנית מתגובות רבות וחמות בדף הפייסבוק יוצרת שיח וקהילה וזה חשוב יותר מלוגו מעוצב.
  • כל הזמן לעבוד! לא מספיק לעשות לוגו כרטיס ביקור ונייר מכתבים,  צריך לעבוד בזה כל הזמן,  להראות נוכחות  אישית בעסק וברשתות החברתיות ולעשות זאת  מדי יום בעקביות.
  • אם אתם עוסקים בתחום שבו קהל היעד הוא נשי. זכרו שנשים אוהבות להיות חלק מקהילה, ממשהו שמייצג אותן, מעצים אותן. תנו ערך מוסף.
  • לכול עסק יש כמה סוגי לקוחות: "הנאמנות" אלה שדבקות באותה קוסמטיקאית שהיא פרסונה ושמה עובר מפה לאוזן ואלה "המחדשות". דאגו לספק את שני סוגי הלקוחות. מצד אחד לשמור על האופי של העסק ומצד שני להביא בשורות חדשות. איזון היא מילת מפתח.
  • הכירו את הלקוחות שלכם - איפה למצוא אותם? ברשת? בסדנאות? בסופר מרקט? לא לעצור לרגע.... ותמיד לחשוב על האחר.
  • נסו לחדש גם לעצמכם כדי לא להישחק, לא להירדם בשמירה. אל תפסיקו ללמוד. תמיד יש משהו חדש מעבר לפינה.
  • אם קשה לבד, קחו עזרה! לעיתים זאת תהיה מישהי מהמשפחה שתכין לכם ניוזלטר למאגר לקוחות ולפעמים תצטרכו איש מקצוע.

 

מיתוג פנימה עצות לשמיר על בעירה פנימית :

  • לא להפסיק להתפתח וללמוד. זה לא חייב להיות מחויבות מעיקה ויקרה כמו קורס ארוך, זה יכול להיות גם חצי שעה של קריאה ביום או למידה של תוכנה חדשה בקורס און ליין, אבל זה חייב להיות מתוכנן - הקדישו ללמידה זמן ביומן!
  • התכונה החשובה ביותר לאנשי מקצוע היא למדנות!
  • חדשנות והשראה - כדאי לעקוב אחרי אנשים שמעוררים בכם השראה, לקרוא בלוגים, לעשות מנוי על ניוזלטרים, לצפות בסרטונים של הרצאות.
  • לא להתייאש - לעשות כל יום קצת כדי להישאר עם היד על הדופק ולהכיר את המגמות המתחדשות - אם לא תעשו זאת היצירתיות עשויה להעלם.
  • זכרו ! אנחנו אף פעם אנחנו לא יודעים הכול. העולם ממהר קדימה וצריך להתפתח אתו.
  • אין דבר כזה אין זמן - אם יש לך זמן לקפה או שופינג יש לך זמן לעצמך ! הקדשת זמן לפיתוח האישי שלך זה מה שיקדם ויעצים אותך מקצועית.
  • ולסיום... מיתוג עצמי פירושו להתמקד בחוזקות, ללטש ולשייף אותן : כשיש לכם עסק קטן עדיף להתמקד במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב.

 

וואו! תודה רבה לימור על הזמן לחשיבה משותפת. אני מרגישה בדיוק כפי שאמרת שלא מפסיקים ללמוד ולהתפתח כל הזמן.
ומה אתם חושבים על זה? אילו טיפים אתם הולכים לאמץ לעצמכם?
שיהיה בהצלחה בתהליך ואל תפסיקו להתרגש!

אתכם תמיד,
גליה וצוות גילטי

0

סל הקניות שלי

אין מוצרים בסל הקניות

סל הקניות שלך ריק

אל תפספי מוצרים במחירים מיוחדים! 5

אל תפספי מוצרים במחירים מיוחדים!

היי!

התחברי לאתר והתחילי לצבור הנחות בתכנית הנאמנות שלנו

WELCOME BACK

אפשר להתחבר באמצעות שם משתמש וסיסמא או באמצעות קוד אשר אשלח לטלפון הנייד שלך

שכחת סיסמא ?

שלחנו לך SMS לטלפון הנייד עם קוד כניסה

או

או

כיף שבאת :)

הרשמי לאתר והתחילי לצבור הנחות בהתאם לתכנית הנאמנות שלנו

הסיסמא צריכה להכיל לפחות 6 תווים

או