15 מרץ

Mentoring no.7
Stay well, Stay calm!
איך להתגבר על חרדות ולשמור על בריאות נפשית תחת איום הקורונה?
המומחים של קהילת גילטי מתגייסים עם מיטב העצות
ביחד, נעבור גם את זה!
 
,כל אחד מאיתנו הוא יחיד ומיוחד וטוב שכך
מבנה האישיות הפרטי שלנו הוא זה שקובע איך נתמודד עם מצבי לחץ, סטרס (עקה בעברית) וחרדה. חלקנו נעבור מצבי אי ודאות כמו משבר הקורונה באופן קל יחסית ואילו עבור אחרים החרדות
.עלולות להיות מסוכנות יותר מכל נגיף.
בימים האחרונים כולנו צמודים לאמצעי התקשורת ואלה אינם מפסיקים לשדר בשורות מלחיצות שנותנות תחושה שסוף העולם הגיע. אתם ממש לא זקוקים לעוד כתבה שתסביר לכם למה לא כדאי לצאת מן הבית, איזה מזון לאגור וכמה פעמים ביום לשטוף ידיים.
לא ולא! אנחנו כאן כדי להרגיע ולאזן את התמונה, עם טיפים ורעיונות להתנהלות שפויה שתשאיר אתכם בריאים בגוף ובנפש.
10 רעיונות והרגלים טובים לחיים שכדאי לכם לאמץ בזמן משבר הקורונה:
1. חשיבה הגיונית והצמדות לעובדות ולא לשמועות - בכל פעם שאתם מרגישים לחוצים, נסו להסדיר נשימה ולשאוף עמוק פנימה. קחו כמה רגעים לעצירה בצד ונתחו את המצב בעזרת הנתונים והמידע הרציונלי שיש בידכם. רשמו בפניכם את העובדות ולא את התחושות, פעמים רבות אנחנו מובלים ומונעים מרגשות שאין להן אחיזה במציאות. דווקא ברגעי משבר חשוב להתרכז במה שעומד בפנינו בפועל באותו רגע ולא לשגות בדמיונות של מה עלול להתרחש. אם מאמנים את המוח שלנו לנתח מצבים באופן הגיוני, הדברים מקבלים מסגרת פחות מפחידה ונכנסים לפרופורציות. בבקשה, אל תאמינו לכל הודעה מפוברקת בו ואטסאפ, הקשיבו רק לעובדות מאומתות שיוצאות מפי מומחים.
2. ריטואלים של שגרה - במידת האפשר נסו לשמור על השגרה שלכם. הוכח מחקרית שטקסים יומיומיים של היגיינה, רחצה, טיפול בעור הפנים והגוף, עוזרים לנו לשמור על מצב רוח טוב ומפחיתים צורך בשימוש בתרופות נגד חרדה. במחקר אורך שנערך באוניברסיטת אוסקה ביפן נמצא כי אנשים שהקפידו על טקס יומיומי של טיפוח אישי היו מאושרים ואופטימיים יותר לאורך זמן. משום שהעור הוא המראה של הנפש והוא עלול להיפגע ממצבי מתח, מומחי טיפוח העור שלנו ממליצים על שימוש במוצרים עדינים המכילים תמציות צמחים מרגיעות: תמצית מלפפון שמצויה בשפע בפריימר הירוק של עפרה קוסמטיקס,
תמציות מטהרות שמחכות לנו בסדרות המים המיסלריים של גרניה,
מיצוי של פרחים שנמצאים בנוסחת הפיקסר ספריי של עפרה שמוסיף לחות ומפחית אדמומיות וחרדה אלה רק מספר דוגמאות טובות למוצרים ששווה שיהיה לנו בהישג יד בזמן סטרס. הכניסו אותם לשגרת הטיפוח המרגיעה שלכם.
3. שילוב של פעילויות לגוף ולנפש - זה הזמן להקפיד גם על שגרת אימונים סדירה כי הסיסמה ;נפש בריאה בגוף בריא; היא הרבה יותר מסיסמה סתמית. גם אם סגרו לכם את חדר הכושר, אל תוותרו לעצמכם, אפשר לצאת להליכה בטבע, לרוץ בים, להוציא את האופניים מהמחסן או סתם לעשות תרגילי מתיחה במרפסת. ההשקעה הזו תשתלם לכם ובגדול.
4. שתיה מרובה - כשאנחנו מצויים במתח אנחנו מאבדים יותר נוזלים. מומחי בריאות ממליצים על שתיה מרובה של משקאות בריאים: מים, תה צמחים, חליטות, שייקים ירוקים. וותרו על משקאות תוססים ומוגזים ועל אלכוהול שעלולים לייבש אתכם ולהגביר את הסטרס.
5. אכילה מאוזנת - אין לכם מושג עד כמה ;אנחנו מה שאנחנו אוכלים. תפריט בריא יותר ייתן בוודאות תחושה נעימה וקלילה וישמור על שנת לילה טובה שהיא חיונית להפחתת חרדות כי כשאנחנו בחששות, אנחנו ישנים פחות.
6. פינוקים מיוחדים - לעשות מה שעושה לנו טוב זה כלל חיוני כדי שנמשיך להרגיש טוב עם עצמנו (כן, מותר גם לקחת קובית שוקולד מתחת ללשון ולהתענג עליה...). משבר הוא הזדמנות להגשים דברים שאף פעם אין לכם זמן לעשות: לקרוא ספר טוב, להתפנות לשיחה עם חברה שהתגעגעתם אליה, ללמוד לבשל מתכון מסובך שתמיד רציתם ללמוד, לשפר את האנגלית/ צרפתית/ ספרדית (מחקו את המיותר) או להתחיל לתכנן את פרויקט החלומות שלכם שתגשימו מיד בתום המשבר.
7. אימון מוחי - כל מה שתצליחו להתמיד בו במשך שלושה שבועות יהפוך להיות הרגל לחיים. זה הזמן להתחיל לתרגל מדיטציה, מיינדפולנס, דמיון מודרך, יוגה או כל אמצעי אחר שמשלב רגיעה לגלי המוח. ישנן אפליקציות חינמיות און ליין שמציעות תרגול של שיטות אלה. מוזמנים לבחון לאילו מהן אתם מתחברים.
8. כתיבה משחררת - לכו לכתוב את המצוקות שלכם. כתיבה היא דרך נהדרת לאוורר רגשות ולהפחית חרדות ולחצים. הנייר סופג הכול. תנו לו לעזור לכם.
9. קריאה והעשרה עבורכם ועבור הילדים - אל תיצמדו למסכים ונסו לא להלעיט את עצמכם בחדשות מלחיצות...כדאי לאזן את החדשות בחומר העשרה עבורכם ועבור הילדים שלכם. פנו זמן לשעת סיפור, קראו שוב ספרים ומאמרים שאהבתם, הקשיבו לפודקאסטים שתמיד רציתם לחקור ולהרצאות מעניינות שיעזרו לכם להתרכז בדברים מועילים ולהפחית חרדות.
זכרו שכל דבר חדש שתלמדו יישאר אתכם לכל החיים.
10. חיבור לטבע ולאהבה - כשאתם מרגישים לחוצים צאו לסיבוב באוויר הפתוח, התבוננו בשמיים, בים, בעצים ופרחים. אם אתם בבידוד פתחו חלון או צאו למרפסת, האזינו לצלילים מן הטבע, צפו בסרטי נשיונל גאוגרפיק... הטבע הוא המורה הטוב ביותר שלנו והוא מזכיר לנו את מה שבאמת חשוב.
חבקו את היקרים והאהובים שלכם, כשהם לצידכם, מי יכול עליכם?
קהילת גילטי איתכם בשעות משבר ובשעות יפות.
ביחד, נעבור גם את המשבר הנוכחי ונצא ממנו מחוזקים וטובים יותר!
אנחנו כאן בשבילכם בכל בקשה ושאלה,
גליה, מיכל וכל צוות גילטי
אייקון סל 0

סל הקניות שלי

סל הקניות שלך ריק

היי!

הזיני את כתובת האי-מייל שלך / התחברי דרך הפייסבוק והתחילי לצבור הנחות בתכנית הנאמנות שלנו

WELCOME BACK

הזיני סיסמא בכדי להתחבר לאתר

כיף שבאת :)

הרשמי לאתר והתחילי לצבור הנחות בהתאם לתכנית הנאמנות שלנו

או

GUILTY
פארם

חדש באתר!
מוצרי פארם עד הדלת

IT'S PHARM TIME

עד גמר המלאי