המדור לובש חליפת עסקים ואני מזמינה אתכם להצטרף אלי לפגישה מרתקת
עם חווית הרכישה החדשה, זו שמשפיעה ומושפעת מהרגלי הצריכה של כולנו.
הי, אם אתם כאן! אתם חלק מהמהפכה.
הכירו את ד"ר הילה טהר, אישה מיוחדת במינה ובעלת דוקטורט בכלכלה ובשיווק-
התובנות והטיפים שלה כבר מחכים לכם בפנים.

 

המהפכה כבר כאן וכולנו נוטלים בה חלק...

אם יש לכם עמוד פייסבוק, אינסטגרם או סנאפצ'ט (או כולם גם יחד...), אם אתם מגיבים לחברים שלכם און ליין, אם אתם אוהבים קניות, אם אתם חולקים חוויות של בילוי ושופינג עם אחרים - אתם משפיעים!

כיועצת אסטרטגית למותגי יופי ובישום אני חווה את מהפכת הצרכנות החדשה מדי יום מכיוונים שונים : פעם אחת מהכיוון של המותגים ופעם שניה מהזווית של הצרכנים. השינויים המהותיים בהרגלי הצריכה ובהתנהלות לקוחות בכל תחומי החיים יוצרים עידן של "צרכנות חברתית". כזו שמשתפת, יוצרת חיבורים, מושפעת מהמלצות חברים, תזזיתית, מהירה, סוחפת ולעיתים קצת עצבנית - ממש כמו הדור שיוצר אותה.

 

פניתי אל ד"ר הילה טהר, דוקטור לכלכלה ולשיווק, חברת סגל במרכז האקדמי פרס, כדי לבחון באופן אקדמי את הדרכים שבהן אנחנו צורכים, קונים, רוכשים, מתרגשים ומפתחים מערכות יחסים עם מותגים בעידן הדיגיטלי :"קיימות כמה מגמות שקורות במקביל בעולמות הכלכלה והשיווק - המחאה החברתית שקרמה עור וגידים באמצעות הדיגיטל לא הייתה יכולה להתרחש בלעדי הכלים הווירטואליים שמחברים אנשים. נראה כי מחאה זו התחברה להשפעת המיתון, לתנועות של ייצור יתר ולכוחן של הרשתות החברתיות ליצירת גל צרכנות חדש. גל אשר מעודד כלכלה שיתופית שבה הכדאיות ליחיד נובעת מכוחה של הקבוצה וישנה אופציה למימון המונים שמאפשר גם למעוטי יכולת לייצר. תופעות חברתיות וכלכליות אלה הניחו את היסודות להתנהלות צרכנית חדשה, חכמה ומודעת יותר - כזו הרגישה למחיר, אך גם לסיפור המותג ולחוויית השרות שהוא מעניק."

 

כיצד שינה העידן האינטרנטי את הרגלי הרכישה שלנו?

ד"ר הילה טהר : "האינטרנט פותח בפנינו אופציות אינסופיות שמתגברות על מגבלות זמן, מרחק וזמינות. מדובר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מבחינה צרכנית ושיווקית כאחד. אנחנו יכולים להשביע את הרעב לקניות 24 שעות ביממה, מכל מקום שנוח לנו ומבלי שאף אחד יפריע לנו ליהנות".

"בעבר, נהגנו למנות שלושה סוגי סיכונים ברכישה און ליין : אבדן פרטיות, סיכוני אבטחה ומקוריות המוצר - אלה היו החסמים המרכזיים שמנעו מחלק מהלקוחות להצטרף לחגיגה. כיום, אתרי האינטרנט המובילים והמאובטחים,  ביחד עם החברות והמותגים הגדולים במשק, הצליחו להתגבר על חסמים מסורתיים אלו בזכות שיפור השרות וממשק הלקוח. באתרי סחר מוצלחים מדיניות החזרת המוצרים תהיה מאוד ליברלית, השרות יהיה ידידותי, הרכישה מאובטחת, ולקיחת פרטי הלקוח תעשה באופן הדרגתי כדי לא להרתיע ולשמור על מידת הפרטיות הרצויה.  אתרים רבים יציעו הטבות כנגד מתן פרטים אישיים תוך כדי תנועה, וזאת כדי לתת לנו סיבות טובות לרצות להיות חברים. ברגע שמתן פרטים הופך להיות אינטרס משותף שלנו ושל האתר - כולם מרוויחים".  

 

מי עוד יכול להרוויח מהמהפכה הדיגיטלית?

"למעשה כולנו מרוויחים. נוצרה תעשייה חדשה שבארה"ב היא כבר משמעותית - תעשיית MAKERS" " - עקרות בית שמקבלות פלטפורמה למוצרים שהן מייצרות, בעלות עסקים קטנים כמו אמניות, מעצבות, מאפרות, קוסמטיקאיות מקבלות במה למכירת שירותים ומוצרים. זוהי מהפכה שהרבה נשים נהנות ממנה".

"שינויים נוספים שיצרה הצרכנות הדיגיטלית קשורים לנגישות טובה יותר למידע. הצרכנים קוראים יותר וצופים בסרטונים מעשירים וכך הופכים לנבונים ומעורבים. הצרכנים שואלים שאלות נוקבות ומקבלים יותר בזכותן".

 

מה כדאי לנו כצרכנים או כיזמים לדעת?

ד"ר טהר ממשיכה להסביר : "הנכס החשוב ביותר מבחינת החברות והמותגים בעידן הדיגיטלי הוא  e- word of mouth- המלצות מפה לאוזן המועברות און ליין. המלצות אלה נותנות לנו הרבה כוח כצרכנים, כי כל מה שאנחנו כותבים קובע, והן מחייבות את אתרי הסחר והמותגים להתנהלות הוגנת. שימו לב להתנהלות הצעירים שמובילים את המהפכה : הלקוחות הצעירות שולחות תמונה של בגד, שפתון או שימר לפני הרכישה ומבקשות אישור בוואטסאפ מקבוצת החברות השוות שלהן...".

דברים אלה מחזקים את המסר אל היזמים ובעלי העסקים - בעידן הצרכנות הוויראלית, השרות הוא המלך. מוניטין טוב הוא הנכס המשמעותי ביותר לכל מותג.

 

הילה, הזכרת את המילה ויראלי - איך באמת הופכים מוצרים ומותגים לוויראליים ברשת?

"מחקר מעניין בנושא ויראליות שערך ג'ונה ברגר בחן איך דברים הופכים להיות וויראליים ברשת. ובכן, מסתבר שלא בזכות רווח כספי או כלכלי לצרכנים. כלומר, לא המחיר הנמוך או המבצע הוא שהניע צרכנים לשתף, אלא הסיפור הנחשק. צרכנים מחפשים משהו להתרגש ממנו!

המחקר של ברגר עסק בבר מחתרתי בניו-יורק שנקרא : "אל תגלה לאף אחד"- רשימות ההמתנה למקום התארכו מדי ערב כי כולם רצו להרגיש  מיוחדים, לחדש, לספר לחברים שלהם דברים שהם לא יודעים עדיין, להיות מובילי דעה, להיות מפורסמים. כך יוצרים ויראליות ברשת".

"בישראל, ניתן לראות תופעות כמו סדרת הטלוויזיה של HOT - IT GIRLS - בהשתתפות "הבת של השכן". שלוקחת בנות "רגילות" ומאפשרת להן להיות מפורסמות. זהו מודל של כל אחת יכולה".

 

מה צופן לנו העתיד?

"הצרכנות החדשה תורמת לחיזוק הקשר בין המותגים לצרכנים - היא מגבירה אמון, שקיפות, יושר, מומחיות, דאגה לאוכלוסיות חלשות ולקהילה. החיבורים הרגשיים הללו גורמים ליותר אנשים לרצות לתת עזרה לפירמה - הם מרגישים חלק מן המותג".

 

ומה עם חווית הרכישה הישנה שמאפשרת לגעת, לטעום ולהריח?

"מומחים צופים כי חנויות פיסיות בקניוני ומרכזי קניות לא ייעלמו אך בהחלט יצטמצמו. הם יהפכו לחלונות ראווה עבור הצרכנים. המרווחים בין המוצרים יהיו יותר גדולים, המדפים פחות מלאים, הזמנות יעשו גם דרך טאבלטים ומותגים אינטרנטיים ימשיכו לפתוח חנויות פופ-אפ. רצפת מכירה בעולם האמתי תשמש כמקום להתנסות, לחוויה ולרכישה און ליין עם שינויים שמאפשרים פרסונליזציה".

ואם כבר מדברים על העתיד ועל פרסונליזציה (מתן מגע אישי למוצרים) אני כבר מפנטזת על היום שבו נוכל להזמין בגילטי את גוון השפתון האישי שלנו ואת מיקס הצלליות הפרטי בפלטה הנחשקת ... מבטיחה לכם שהיום הזה אינו רחוק כפי שנראה לכם!

אני מקווה שנהניתם מהסיור שלנו אל העידן הצרכני החדש, נעים לגלות שחוקרי הכלכלה מתעניינים בעשייה היומיומית שלנו. לנו אין ספק שאתרי האון ליין ואנחנו ביניהם, עדיין לא אמרו את המילה האחרונה.

 

בברכת חווית רכישה אידיאלית!

גליה וצוות גילטי

0

סל הקניות שלי

אין מוצרים בסל הקניות

סל הקניות שלך ריק

אל תפספי מוצרים במחירים מיוחדים! 4

אל תפספי מוצרים במחירים מיוחדים!

היי!

התחברי לאתר והתחילי לצבור הנחות בתכנית הנאמנות שלנו

WELCOME BACK

אפשר להתחבר באמצעות שם משתמש וסיסמא או באמצעות קוד אשר אשלח לטלפון הנייד שלך

שכחת סיסמא ?

שלחנו לך SMS לטלפון הנייד עם קוד כניסה

או

או

כיף שבאת :)

הרשמי לאתר והתחילי לצבור הנחות בהתאם לתכנית הנאמנות שלנו

הסיסמא צריכה להכיל לפחות 6 תווים

או