מארחים את שרה ואסף סידס
מייסדי חברת הסטורי טלינג LEAVE a MARK
לשיחה מרתקת על אנשים, סיפורים ומה שביניהם
TELL YOUR STORY
השבוע נחשוף במדור, סיפור אמיץ מסוג אחר. הכירו זוג לחיים המקצועיים והאישיים - שרה ואסף סידס, מייסדי חברת ה"סטוריטלינג" LEAVE a MARK, המלווה עשרות מנכ"לים, פוליטיקאים, חברות, עסקים ואת כל מי שיש לו משהו חשוב להגיד...
הם צעירים, מבטיחים ויצירתיים והכי חשוב יש להם דברים מרתקים לספר לנו על הסיפור שלנו ועל הדרכים הנכונות להוציא אותו לאור בכל מפגש. אסף מנהל את התוכן ואילו שרה מכהנת כמנכ"לית החברה ותחת אחריותה נמצא גם הניהול העסקי. חלוקת תפקידים מרעננת ומנפצת סטראוטיפים מגדריים, ללא ספק.
LEAVE a MARK - היא אחת מחברות ה"סטוריטלינג" הראשונות בעולם, לכן, אין צורך לזוז באי נוחות בכיסא, במידה ולא ברור לכם מה זה סטוריטלינג. לא מדובר בתחום חדש כמובן, הרי גילו של הסיפור כגילו של המין האנושי והוא מהדהד ממערות האדם הקדמון ועד ימינו. יכולת השיתוף של האדם, האפשרות הטבועה בנו לתקשר ולכלול אחרים בחזון שלנו, היא היכולת הדרמטית שמבדלת אותנו מבעלי החיים.
אם טמונה בכולנו היכולת לספר סיפור, מדוע אנחנו זקוקים לחברת "סטוריטלינג"?
אנחנו חיים בעידן היזמות, אנשים מתפרנסים ממכירת רעיונות וחייבים לדייק את הסיפורים שלהם בכדי להצליח עסקית. בין אם מדובר ביזם היי-טק שמגייס הון לסטרט-אפ שלו, בפוליטיקאי המעוניין להעביר מסר במסיבת עיתונאים, במנכ"ל המציג רעיון מול עובדים או בקוסמטיקאית ששואפת למכור מוצרים ללקוחות הקליניקה שלה - כולנו נרוויח מליטוש יכולות הסטוריטלינג שלנו. האפשרות להעביר מסר מדויק, מרגש ובעיקר ממוקד, היא זו שתעזור לנו להתקדם בחיים.
מנקודת המבט של אמנות הסטוריטלינג, אין הבדל בין הדברים, כול בעלי המקצועות, בכול התחומים משתמשים באותו תהליך להעברת מסרים מדויקת ויעילה.
מה בהכשרה שלכם הוביל להקמת LEAVE a MARK?
אסף הוא פרסומאי בהכשרתו שעבד במשרדי פרסום גדולים מול תאגידים בינלאומיים מתחומים שונים (ביניהם גם ביוטי, טיפוח אישי והיגיינה נשית) וכיהן כסמנכ"ל אסטרטגיה באחד המשרדים המובילים בישראל. לצדו, נשק נשי משוכלל- שרה, שמגיעה מתעשיית הטלויזיה ומלבד הפקה של סדרות טלויזיה מובילות היא מתמחה באופן ספציפי בהצגת פורמטים של טלויזיה ישראלית בחו"ל. למרות הרזומה המרשים שרה פותחת ומספרת קודם כל שהיא ניהלה מאפיה באוסטרליה. כמובן שברזומה שלה ישנם תפקידי ניהול מרשימים יותר לכאורה, אך חשבו לרגע כמה דיוק, תכנון ומחשבה נדרשים כדי לתפעל מאפיה המספקת יום אחר יום מאפים טריים ומגרים. זהו כבר סיפור שלא תשכחו בפני עצמו...
נוהגים לומר שאסור לערבב משפחה ועבודה, והנה אני פוגשת זוג שעובד ביחד וממשיך לחייך - מה קורה כאן?
אסף ושרה משתפים אותי בתחושות שלהם : "זאת זכות גדולה לבלות ביחד הרבה שעות ביום ולא רק בערב לאחר שעות העבודה. ברור שקורה שאנחנו רבים ומתווכחים, אך תמיד רגע לפני פגישה שמים הכול בצד מחזיקים ידיים וממשיכים לדרינק על שפת הים. אנחנו מחויבים להסתדר מתוקף העשייה שלנו ואין לנו זמן לבזבז על מריבות מיותרות".
לאחר קצת יותר משנה מיום הקמתה,LEAVE a MARK מעניקה שרות לכ-150 חברות ותאגידים כשהיא נוגעת כמעט בכל תחום בתעשייה. ביקשנו מאסף ושרה לשתף אותנו בטיפים ועצות מהניסיון שלהם עם מנהלים המעוניינים להתגבר על הפחד הגדול מכולם - דיבור מול קהל (-:
חמישה טיפים מרגיעים לעמידה מול קהל ולהעברת מסרים יעילה - לספר את הסיפור שלך בלי חשש...
1. מלחיצים אתכם סתם ! בקורסים לפרזנטציות ולהעברת מסרים עובדים הרבה על שפת גוף ושימוש בקול, פחות מדברים על התוכן, אבל, הסיפור עצמו הוא זה שמוכר. אם תהיו מרוכזים בסיפור שלכם, יקרה דבר מדהים, באופן טבעי תרגישו נינוחים ותעבירו את המסר בקלות.
2. ישנן הרבה תפיסות מוטעות שהגיע הזמן לנפץ ! תסתכלו על לאונרד כהן זצ"ל, הרי אין לו בכלל שפת גוף והוא עדיין ידע להפנט את הקהל על הבמה בזכות התוכן והסיפורים שלו.
3. הציגו את עצמכם ! גילינו שאנשים לא מציגים את עצמם באופן מהודק. חשבו על סטרטאפיסט שמגיע לגייס כסף לקרן הון סיכון ולא מספר מי הוא - הרי את הכסף שמים על האדם ולא על הרעיון. איך יתנו לך כסף אם אתה לא מספר מי אתה?
4. אמנות הסטוריטלינג היא אמנות המיקוד, הצמצום ! נסו לפשט את המסר. אחד התרגילים שפיתחנו, בהשראת הסיפור הקצר בעולם שכתב ארנסט המינגווי, הוא מתודלוגית ה-6ME , שמאתגרת אנשים להציג את הסיפור שלהם בשש מילים בלבד.
הנה כמה דוגמאות שיעזרו לכם לנסות את זה בבית:
"ירושלמי דור תשיעי, סטוריטלר דור ראשון". נחשו מי זה?
" ניהלתי מאפיה באוסטרליה, והיום חברת סטוריטלינג" . נחשו מי זאת?
"אני לא מנהלת HR, אני מובילת שינוי".
"קוראים לי מיכל ואנשים אוהבים לקנות ממני".
"אני לא קוסמת, אני חזאית טרנדים".
5. כדאי לברוח מקללת הידע ולשמור את הדברים קצרים ופשוטים ! לכולנו מתנגנת מנגינה בראש ואנחנו בטוחים שגם הצד השני שומע אותה, בעוד שלמעשה מתנגנת אצלו מנגינה שונה לחלוטין. במחקר שנערך בארה"ב נתנו לאנשים לתופף שיר כך שהצד השני יזהה אותו. כולם היו בטוחים שזו משימה פשוטה, אך בפועל ב-90% מהמקרים לא התבצע זיהוי. מדוע ? אנחנו נוטים לסבך את העניינים ולהיכנס ליותר מדי פרטים.
Keep it simple - היא תמיד עצה טובה.
תודה לאסף ולשרה על הסיפור מעורר ההשראה.
אנחנו בטוחים שגם אצלכם מתעורר לו צורך למקד ולחדד מסרים.
שלחו לנו את הסיפורים האישיים שנוצרו בהשראת הכתבה ואנו נשמח לפרסם אותם אצלנו!
גליה וצוות גילטי